Monotonie




Lumea se plange de monotonie. Lumea intra in depresie din cauza monotoniei.


Ii zicea o tipa alteia acum cateva zile la metrou "Vazi, draga, nu stiu ce sa mai fac sa scap de monotonie!". I-as fi sugerat sa isi traga un glont in cap. Cateva zile in spital (in cel mai bun caz) ar fi al naibii de ne-monoton.


Eu nu as putea sa traiesc fara obiceiurile mele monotone. Ador sa imi beau cafeaua in fiecare dimineata, cu aceeasi cantitate de zahar, insotita de o tigare mereu aceeasi marca, in acelas loc de la fereastra, privind acelas peisaj de stradute plictisitoare cu caini maidenezi din spatele blocului.


Asta e monotonie. Si e o monotonie a naibii de placuta.


 Si ma duc la facultate (nu chiar in fiecare zi, pledez vinovata) si dupa aia la  nepotele si iar e monotonie: astept la tramvai, astept la metrou, o astept pe Anastasia sa iasa de la scoala, etc. 


Ce as putea sa fac pentru a iesi din monotonie? Sa ies sa beau o bere, dar nu pot sa spun ca e ceva ce nu am mai facut niciodata, deci e tot monotonie.


Oamenii se plang de monotonie fara sa inteleaga ca viata in sine e o monotonie.


E ca si cum ai avea o plansa de colorat in fata ta. Fiecare om o coloreaza diferit, dar plansa e aceeasi. 


Spunea un filosof al carui nume ingrata mea minte a uitat sa il retina ca "Secretul fericirii nu este sa faci numai ce iti place, ci sa iti placa ceea ce trebuie sa faci." 


(am dat google, il cheama James Matthew Barrie, e nascut in aceeasi zi si luna cu mine si nici macar nu e filosof, ci scriitor si autorul povestii cu Peter Pan- culmea, povestea mea preferata).


Revenind la monotonie, foarte putini oameni pot spune ca duc o viata deloc monotona. Problema nu este ca faci aceleasi lucruri in fiecare zi, ci ca le faci mecanic, fara sa te bucuri de ele. 


Un om plictisit de viata ar putea sa faca si bungee jumping (cu sau fara franghia de siguranta) si tot nu ar reusi sa iasa din monotonie.


Concluzie: monotonia, ca si sens propriu, e viata toata. (ganditi-va numai de cate ori va duceti la baie intr-o zi si o sa imi dati dreptate.)


Monotonia ca si semnificatie este doar in capul vostru, acolo e buba si ca sa citez o profa de-a mea "trebuie sa tratezi cauza, nu efectul."


Daca viata e ok si capul tau e o buba, trateaza capul, lasa viata!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Proba 23. Tehnologia Philips, la picioarele tale

Proba 15. Cu sculele electrice potrivite, si tu poti fi un mester priceput!

Pãrându-mi rãu de adolescenţã