Citate

Doua citate din Masina timpului a lui Wells; unul, extrem de edificator, al doilea, extrem de emotionant.(cu toate ca isi cam pierde impactul, scos din context)


  • Există o lege a naturii, peste care noi trecem cu vederea, şi anume că supleţea intelectului nu este decât o compensaţie a schimbărilor primejdiei şi necazurilor. Un animal în perfectă armonie cu mediul înconjurător este el însuşi un mecanism perfect. Natura nu apelează la inteligenţă decât atunci când neobişnuinţa şi instinctul nu mai sunt de nici un folos. Nu există inteligenţă acolo unde nu există schimbare şi nevoie de schimbare. Numai acele animale care trebuie să înfrunte o imensă diversitate de nevoi şi primejdii dau dovadă de inteligenţă.

  • Dar pentru mine, viitorul se arată încă în negru şi alb — imensa mea ignoranţă este rareori luminată de amintirea acestei povestiri. Şi păstrez cu mine, drept mângâiere, două flori albe, ciudate — acum boţite, înnegrite, presate, şi fără viaţă, stând mărturie că, chiar şi atunci când inteligenţa şi forţa au dispărut, recunoştinţa şi duioşia faţă de aproapele său încă mai dăinuie în inima omului.

Comentarii

Unknown a spus…
Nu stiu daca te ajuta , dar eu te vad f puternica, te vad ca si cum te poti ridica fara ajutorul cuiva. ce-i drept, pare mai frumos sa fie cineva acolo.
Ramona a spus…
tu vezi imaginea pe care mi-am creat-o eu, cea pe care o prezint lumii, nu vezi mai departe de atat
Unknown a spus…
:-? atunci poate am perceput gresit, dar cel putin eu nu am vazut vreo problema in urma careia sa nu te mai ridici, nu-i asa?

sau vrei sa-mi spui ca acum esti undeva in vreo padurice , pierduta, singura si cazuta ??
Ramona a spus…
defineste "cazuta"
Unknown a spus…
eu nu am de ce sa definesc cazuta. asta ramane la latitudinea ta. tu ne definesti ce inseamna, tu te ridici chiar daca e cineva acolo. tu tu tu. deci degeaba definesc eu.
Ramona a spus…
pai tu ai intrebat daca sunt cazuta, de aia am zis ce inseamna pentru tine cazuta, ca sa iti spun daca sunt sau nu sunt.
Pentru ca ma simt "undeva in vreo padurice , pierduta, singura si cazuta" deci daca e sa ma iau dupa definitia mea, da, sunt cazuta, si nu vine nimeni sa ma ridice.

Postări populare de pe acest blog

Proba 23. Tehnologia Philips, la picioarele tale

Proba 15. Cu sculele electrice potrivite, si tu poti fi un mester priceput!

Pãrându-mi rãu de adolescenţã