Dorinta inconstienta de intoarcere la pozitia fetala in momente de anxietate si depresie

Am zis ca o sa incep sa scriu chestii legate de psiho, incep cu asta, care trebuia sa fie titlul lucrarii mele de licenta, dar nu va mai fi, o sa va zic si de ce.

Inainte de a incepe sa va zic ce mi-a bubuit mintea, vreau sa va atrag atentia ca acest articol, si cele de acest gen ce ii vor urma nu sunt adevaruri de necontestat, ci o interpretare subiectiva pe baza unor cunostiinte de psihologie, pe care voi trebuie sa le treceti prin propria minte inainte de a declara daca sunteti sau nu de acord cu ele.

Ok...anxietate, depresie, auzim despre ele, dar multi nu stiu ce inseamna.

Anxietatea este o frica fara motiv, o stare de neliniste, care uneori poate conduce la atacuri de panica.
Atacurile de panica se manifesta prin batai puternice ale inimii, transpiratii, senzatia de nod in gat, roseata sau albirea fetei.
Diferenta dintre anxietate si fobie este ca atunci cand ai o fobie stii de ce iti e frica.

Depresia este o tulburare ce se caracterizeaza prin stari de tristete, insomnie, oboseala. Nu oricine e suparat ca i s-a intamplat ceva e deprimat. Depresia se caracterizeaza mai ales prin pierderea interesului pentru activitati care iti placeau.(hobby-uri, iesit in oras, etc).

Pozitia fetala este pozitia in care sta bebelusul (sau fatul, mai corect) in burta mamei sale.(uter)

Ideea mea ar fi fost ca bebelusul in acele momente traieste o stare de bine, liniste, confort, siguranta. Atunci cand suntem suparati sau ne este frica de ceva, simtim nevoia sa ne ghemuim, sa ne strangem, pentru ca in inconstientul nostru ne dorim sa ne intoarcem la acea stare de securizare, de ocrotire.

Partea buna, e ca profa' mi-a zis ca ideea mea e corecta. Partea proasta e ca nu s-au facut studii despre viata intrauterina, sau mai exact despre viata psihica intrauterina, studii pe care eu ar trebui sa ma bazez in elaborarea licentei.

Tot ce avem pana in acest moment sunt speculatii, nimic dovedit.

Daca dati un search pe google si cautati "sad" (imagini) mai mult de jumatate vor fi fotografii cu persoane care stau in pozitia fetala.
La fel pentru "sadness" sau "depression".

Si la final, ca sa descriu mai bine senzatia, dorinta inconstienta de intoarcere la pozitia fetala, voi da un citat din romanul la care scriu:


Iau şi eu laptopul, intru pe Facebook, vãd cã un fost coleg de generalã s-a însurat, râd şi zic cã o prost, iar ea e urâtã, nu cã el ar fi vreun frumos, apoi mã apucã iar starea aia care mã face sã vreau sã mã duc într-un colţ, sã mã încolãcesc în jurul meu şi sã rãmân aşa.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Proba 23. Tehnologia Philips, la picioarele tale

Proba 15. Cu sculele electrice potrivite, si tu poti fi un mester priceput!

Pãrându-mi rãu de adolescenţã