Eu si relatia de cuplu

De cand am inceput sa studiez psihologia, am fugit de relatia de cuplu.

Cand am auzit ca o cunostiinta s-a specializat in terapia de cuplu am zis "wtf, de ce ai vrea sa lucrezi cu persoane care au probleme in relatie, sa vina la terapie si sa se certe ca chiorii, sa nu fie in stare sa vada lucruri care sunt exact in fata lor?"

Si cu toate ca eu fug de relatia de cuplu, ea ma prinde din urma.
Prima cvasi-sedinta de terapie tinuta de mine a fost pe tema relatiei de cuplu, cu un cuplu. Spun cvasi-terapie pentru ca eu nu am voie sa tin sedinte de terapie, nu am formare si nu sunt acreditata. Dar cand vine cineva "tu ai terminat psiho, ajuta-ma si pe mine", nu prea am cum sa zic nu. Si nu-i vorba ca nu pot spune nu din politete, e vorba ca eu chiar vreau sa ajut. Se activeaza acel ceva care m-a facut sa dau la psihologie in primul rand, acelasi ceva care m-ar fi indreptat spre medicina daca n-as fi fost asa o lenesa. E pur si simplu dorinta de a intelege oamenii si de a-i ajuta sa se inteleaga si ei pe ei, de a-i ajuta sa le fie mai bine.

Booon, relatia de cuplu. Cand am invatat despre ea, ii sorbeam pur si simplu cuvintele profei. Adica, eu mereu ii sorb cuvintele, pentru ca spune niste chestii foarte interesante.Dar la cursul ala eram ceva de genul "sa nu indrazneasca vreunu' sa ma distraga, ca va sparg!". Culmea, din tooooata psihologia, etapele relatiei de cuplu mi-au ramas cel mai bine in cap, tot ce are legatura cu relatia de cuplu am inteles super-bine.

Relatia de cuplu a continuat sa ma urmareasca. Oamenii vin la mine cu probleme in relatia de cuplu, iar eu reusesc sa vad problemele, rupturile, chichitele, si daca trec de primul instinct, care e "da-i papucii" si ma concentrez pe solutionare, chiar imi iese.

Saptamana trecuta ma suna o prietena sa ma intrebe ce inseamna daca cineva iti aprinde tigarea. Si din aproape in aproape, am ajuns la atractia sexuala si la....ati ghicit: cuplu!

De curand am reusit sa identific o problema intr-o relatie doar dintr-o singura propozitie despre acea relatie.

Nu pot sa cred, dar s-ar putea, doar s-ar putea, sa fiu buna la asta!

Daca vreti si voi sa sorbiti cuvintele profesoarei mele preferate, aveti un video aici:




Sursa video:
1-http://www.psihotrauma.ro/
2-http://www.sensotv.ro/

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Proba 23. Tehnologia Philips, la picioarele tale

Proba 15. Cu sculele electrice potrivite, si tu poti fi un mester priceput!

Pãrându-mi rãu de adolescenţã