Starea de a fi Ciresar




Nu stiu altii cum sunt, dar eu, cand imi amintesc de Ciresarii lui Chirita, parca retraiesc cele mai frumoase momente ale copilariei, ale adolescentei, cele mai inocente sentimente si ma apuca un dor nemarginit sa mai fiu asa, sa mai retraiesc acele vremuri.




CAVALER AL FLORII DE CIRES
de Nichita Stanescu

Chip de cireasa muscata de un elf
zburând tot timpul într-un alt
miraj visat.
…Sanda pe care mi-o-ncalta un zeu
în salt pe inorogul cel înalt
si insatat.
Si voi veni sa ma prostern
mai mult ranit si mult
invins,
Când ai sa bati pe un cadran etern
un nor mai alb si mult mai mult
care a nins.

"STAREA DE A FI CIREŞAR" DE NICHITA STĂNESCU
Ah, n-o să ştie nimeni
gingaşa pricină a cireşului
profunda pricină a stejarului
cauza ochilor mei.

Ah, n-o să ştie nimeni
zburata pricină a păsărilor
împietrita pricină a pietrelor
cauza inimii mele.

Ah, n-o să ştie nimeni
neagra pricină a pămîntului
curgătoarea pricină a rîurilor
cauza sufletului meu.


Nichita Stanescu - Ciresar

Nimeni nu ne crede daca sarutam
pasarea din zbor, iarba înverzind.
Noi suntem un fel de martori
ai adolescentei ruginind.

Nimeni nu ne spune: bea, flamândule!
Nimeni nu ne spune: însetatule!
Curge primavara pe sub fluturi, 
visator podeaua curge pe sub tine, patule!

Lasa-te pe somnul meu, tu vis frumos, 
cade-mi tu în gura mea uscata
rosie cireasa dintr-un chiparos, 
zâna inventata! 




Ce se întîmplă cu mine? Parcă m-aş întuneca... Nu vreau! Eu în locul dumneavoastră aşmai găsi o vacanţă, aş mai găsi un loc necercetat... Dac-aţi şti cît v-am iubit!...

Iar începi, Ticuşorule? Nu înţelegi că nu mai sîntem în carte?


http://www.scribd.com/doc/200073/Chirita-Constantin-Ciresarii-5-Drum-bun-ciresari

Comentarii

Nyx a spus…
O, Doamne, cat mi-au placut cartile alea...:X
Au fost primele carti pe care le-am imprumutat de la judeteana si mama ma avertiza sa le citesc la timp, intr-o luna, iar dupa cateva zile am zis: mamaaaa cand te mai duci la biblioteca?:))

Postări populare de pe acest blog

Proba 23. Tehnologia Philips, la picioarele tale

Proba 15. Cu sculele electrice potrivite, si tu poti fi un mester priceput!

Pãrându-mi rãu de adolescenţã